Veel! Bij bierboetiek De Biervertellers uit Utrecht doen ze niets liever dan verhalen over bier vertellen. Dat doen we bij internetbureau Beelddenkers ook. Maar wanneer Luisa over exotische IPA’s praat, praat De Beelddenkers over User Experience en API’s. Maar wel met hetzelfde doel: verhalen vertellen. De Bierverteller in tekst en smaak, De Beelddenkers in beeld.

Knusse bierboetiek

De knusse winkel van De Bierverteller bevindt zich in één van de oudste straatjes van Utrecht, de Twijnstraat. De winkel zit vol grapjes en is tot de nok toe gevuld met allerlei type biertjes. Bieren uit alle delen van de wereld. Hoe kan je een dergelijke ervaring in de winkel vangen in een website?

Een website dat gevoel uitstraalt

Via designer Leffe Goldstein kwam Luisa in contact met René Voorberg van internetbureau De Beelddenkers. Bij een gevoelsproduct als bier is een passende site ontwikkelen een uitdaging. Door specialisten als fotograaf Niklas Hlawatsch (Eigenaar van Fuchs Teufel Bild), grafisch ontwerper Leffe Goldstein en De Beelddenkers bij elkaar te zetten, werd gezocht naar de juiste balans. Leffe Goldstein ontwierp bijvoorbeeld al de labels voor biermerk Maximus uit Leidsche Rijn Bij De Beelddenkers denken we veel na over de User Experience van een website. Fotografie, artwork en tekst worden geblend tot één geheel, waar debierverteller.nl het resultaat van is.

 

“Waar je mij altijd mee wakker kan maken is een Double IPA”

– Luisa, eigenaar de Bierverteller

 

Ervaring

En, wat vond je van de samenwerking met De Beelddenkers? Vraagt stagiaire Susan Hartman aan Luisa. “Het creëren van een nieuwe website vraagt veel tijd en samenwerking. Door omstandigheden liep het traject langer dan gepland en dan is geduld wel handig. René is rustig en relaxed, wat wel nodig is om een website gevuld en wel op te leveren. Daarnaast krijg ik al reacties van klanten dat ze in de website al meer van de winkel terugzien

Online marketing

Welke rol speelt de website bij de online marketing van De Biervertellers? Veruit de belangrijkste promotie van De Bierverteller is de winkel zelf. Daar ervaren de mensen de biercultuur en vertellen we de verhalen. Daarnaast zijn we actief op social media, vooral Instagram. De website is vooral handig voor de online vindbaarheid, linken naar de bezorgservice en dat men proeverijen kan boeken. Met het boekingsformulier komt een boeking gestructureerd binnen, wat tijd scheelt in de administratie

Bekijk hier de website van De Bierverteller.