Ik ben ondernemer omdat ik houd van afwisseling, vrijheid en het avontuur. Het zal per baan verschillend zijn, maar vergaderen en 9-5 verschijnplicht, is niet iets dat me goed past. Maar het sparren binnen een team vind ik juist wel weer gaaf.

Ik denk hier een modus op te hebben gevonden. Het idee is afgelopen maanden ontstaan: ik ga mezelf verhuren als webverbeteraar voor het MKB. Dan heb ik én vrijheid als ondernemer én ben (tijdelijk) onderdeel van een team. En het belangrijkst, voor jou als ondernemer is het handig dat je niet aan iemand ‘vast’ zit, je huurt namelijk on-demand. Ik kan tijdelijk inspringen of je communicatie-team aanvullen. Het doel is altijd: een actuele en goed presterende website of webshop.

Denk je meer uit je website of webshop te kunnen halen, maar mis je de tijd of power om verbeteringen door te voeren? Bel me eens op via 030 231 23 03 of mail naar rene@debeelddenkers.nl.

 

Hoe ben ik hiertoe gekomen?

Zoals bij velen met mij denk ik, heeft het hele corona-gebeuren me laten nadenken over het waarheen en waartoe. Zo, dat is meteen een diepe ;), maar valt mee hoor. Afgelopen maanden moest ik zoals zovelen noodgedwongen vanuit huis werken. Dat ging vaak prima. De afgelopen zeven jaar zat ik met mijn internetbureau in een werfkelder aan de prachtige Oudegracht in Utrecht. Ik deelde de kelder met kantoorgenoten Lukas en Nancy van architectenbureau Lukas de Jong. Maar na die toch best lange tijd met vele stagiaires, klantgesprekken, borrels werd het me duidelijk dat ik mezelf weer eens moest gaan her-uitvinden. Ik heb het kantoor opgezegd. Dit proces van loslaten van de plek startte overigens al voor dit corona-gebeuren, maar gaf me wel het zetje. Niet dat ik het slecht had, verre van dat. Maar ik wil mezelf gewoon weer eens opnieuw uitvinden. Ondernemen kan ook routine worden. Ik ga binnenkort op zoek naar een plek met meer vakgenoten: developers, designers, SEO-specialisten.

 

Een reflectie: 10 jaar online communicatie

Ik houd me nu zo’n 10 jaar bezig met het bouwen van websites en webshops. Voor 75 klanten and counting bouw of onderhoud ik hun website of webshop. Dat deed ik niet alleen, veel heb ik te danken aan mijn Vietnamese developer vrienden. Voor het bouwen, aanpassen, hacks (helaas) oplossen of andere technische zaken kan ik op ze rekenen. Als manusje-van-alles, kan ik me dan bezig houden met acquisitie, offertes, brandjes blussen, administratie, klantoverleg en al het andere wat je als ondernemer te doen staat. Ik ben blij met de support van klanten, waaronder grotere als Zelfstandigen Bouw of ICS adviseurs, die er voor zorgen dat ik mezelf en mensen die me helpen kan betalen.

Door mijn ervaring en kennis die ik afgelopen 10 heb opgedaan, kan ik nu de stap zetten om me in te laten huren door bedrijven. Als ‘webverbeteraar’ ga ik samen met je op zoek naar verbetering van website, webshop en/of online marketing én kunnen we deze direct implementeren.

Hier wil ik met je aan werken

De belangrijkste zoekwoorden worden consequent in de website of webshop verwerkt. De titels en beschrijvingen worden nagekeken en geoptimaliseerd.

Doel: Optimale vindbaarheid.

Bezoekers haken af door een trage website of webshop. Er wordt gekeken naar mogelijke oorzaken. We bekijken eventuele updates, caching, verkleinen van afbeeldingen.

Doel: Een snelle en veilige website of webshop.

Sluit je website (nog) aan bij de visie? Zijn er aanpassingen nodig? Samen kijken we naar mogelijke verbeterpunten. Met een in-house developer kunnen we zaken doorvoeren. Bij onvoldoende specialistische expertise wordt iemand uit het netwerk ingezet.

Doel: De visie helder verbeeld.

De PC verliest terrein aan mobiele apparaten qua bezoekersaantallen. Het kan zijn dat je website of webshop hiervoor geoptimaliseerd moet worden.

Doel: Optimaal zichtbaar op ieder device.

Bind je voldoende en de juiste mensen aan je bedrijf via online kanalen? Aan de hand van Google analytics of heatmaps kunnen we dit analyseren en optimaliseren.

Doel: De juiste boodschap voor het juiste publiek.

Converteert je website of webshop voldoende? Indien gewenst, hoe kunnen we een aankoop of aanvraag zo laagdrempelig mogelijk maken?

Doel: Interactie bevorderen.

 

 

Wat er beter kan aan je website of webshop?

Waar denk jij dat online winst valt te behalen met je website of webshop? Als je wilt kunnen we het er eens over hebben. Omdat ik altijd denk dat het beter kan: meer conversie, aansprekende beelden, een glasheldere boodschap.

Bel, app, meet of zoom me. Ik ben bereikbaar via 030 231 23 03 / 06 45 60 41 97 of rene@debeelddenkers.nl.

Op een mooie zomer!

Groet,

René Voorberg

René Voorberg

Creatief meedenken met ondernemers om
online marketingdoelen te halen.

Oprichter De Beelddenkers / Sinds 2010

HEEFT U EEN DIGITALE UITDAGING?

WhatsApp chat