Raster Deventer is een door de overheid gesubsidieerde welzijnsorganisatie die een leefbare samenleving voor alle inwoners van Deventer nastreeft. Zij vroegen de Beelddenkers om hun 2 nieuwe websites voor Raster Welzijn en Raster Groep te ontwerpen en maken. Eelco Visser, opdrachtgever vanuit Raster over de samenwerking: `Onze verwachtingen waren hoog. Nu die zijn overtroffen kan ik alleen maar zeggen dat we hartstikke tevreden zijn over de samenwerking én het resultaat.´

Ieder mens, jong en oud, wil ertoe doen en meetellen. Zich kunnen ontwikkelen en een gelukkig leven leiden in een prettige buurt. Daar werkt Raster iedere dag aan met haar welzijnsdiensten in Deventer. Zo trots als de groep is op haar werkzaamheden, zo verkromd waren hun tenen wanneer ze hun voormalige websites openden. Al lange tijd voldeden ze niet meer, en al maandenlang werd iedereen er eigenlijk een beetje chagrijnig van. Tijd voor actie dus.

Eelco Visser, die op inhuurbasis voor Raster werkt, ging de kar van het live zetten van de nieuwe websites trekken. Een paar weken later zat hij er al mee in zijn maag. ´Ik had 6 offertes van verschillende partijen. De één vroeg een torenhoge prijs en de ander wilde dat we met de hele organisatie moesten scrummen – voor het live zetten van 2 websites! Dat was het moment waarop ik ineens dacht aan René, die mij al eens eerder heeft geholpen met het maken van een website voor een popfestival.’

Eén belletje en ze konden aan de slag.

Eindelijk weer een mooi visitekaartje

Zelf had Raster een aardig idee van wat ze wilden, dus de opzet voor de nieuwe sites was al snel klaar. Daarna was het een kwestie van bijschaven, vullen en live zetten. Inmiddels heeft Raster 2 websites waar ze weer jaren mee vooruit kunnen. Eelco: ´De inwoners van Deventer moeten op de site snel vinden wat ze zoeken, en dat is nu zo. De site ziet er fris uit en is echt weer een visitekaartje voor ons als welzijnsorganisatie. We zijn allemaal weer trots als we de sitenaam in de browser intypen. Dat wanneer-ie opent je gewoon denkt: wat een gave site. Hij is simpel, met een goede structuur, en wat je ook aanklikt, je komt bijna altijd op de contactpagina terecht. En dat is ook de bedoeling, want we zijn aanspreekpunt in wijken. Zo koppelen wij bijvoorbeeld coaches aan jongeren die een zetje nodig hebben.´

Engelengeduld en technische hulp op afstand

Eelco vreest dat hij het De Beelddenkers niet al te makkelijk heeft gemaakt. Eelco: ´Ik had het druk en kon soms ook zomaar een tijdje niets aan de sites doen. Daardoor duurde het allemaal lang. Maar ik heb vanuit René hier nooit enige ergernis over gemerkt. Dat vind ik echt correct en professioneel van hem. Zodra ik weer verder ging met het vullen van de website stond hij mij weer bij met technisch advies op afstand. Ook in coronatijd, op afstand, hielp hij steeds uitstekend. Onder andere door screenshots te maken van de oplossing als ik met een probleem zat.´

Verwachtingen overtroffen

Ondanks dat Eelco zelf zo druk was dat hij soms lang op hem liet wachten, zoekt hij altijd naar samenwerkingen met mensen met wie je snel kunt schakelen. En die er voor je zijn, als er problemen zijn. Eventueel ook op zaterdag. Eelco: ´René is heel klantgericht, heeft ons echt door dit project van livegang heen gesleept. Het contact, nakomen van afspraken, de reactiesnelheid en het meedenken in oplossingen zorgt ervoor dat ik écht een ambassadeur ben geworden van De Beelddenkers.´

Eelco weet als tevredenheidsonderzoeker waar hij over praat als hij zegt dat jij tevreden is.
´Tevredenheid is verwachting minus ervaring. Als je hoge verwachtingen hebt en je hebt een slechte ervaring, dan ben je niet tevreden. Als je hoge verwachtingen hebt en die wordt overtroffen, dan ben je gewoon hartstikke tevreden. Precies dat zijn we met De Beelddenkers. Wij zijn dik tevreden, met de sites en met de dienstverlening en zouden werken met De Beelddenkers aan iedereen aanbevelen!´

Lees ook het verhaal van andere klanten wiens webshop en website wij hebben verbeterd: